Don’t break me down, I've been travelling too long

Hey nu var det ett tag sedan och jag har flera gånger tänkt att jag ska skriva ett inlägg men jag har inte kommit i underfund till att göra det pga av vissa saker. Det förblev mest bara en tanke liksom. Men nu så! Har studiedag idag men var trots det ändå i skolan eftersom vi håller på med ett projekt i svenskan så då träffades gruppen jag är i och jobbade ett tag. Så vi är snart klara vilket känns bra!
 
Idag fyller för övrigt min pappa 50 år! Och det firades igår med släkt och vänner och en massa god mat. Så det blev ett trevligt avslut på helgen. Efter åkte jag hem till Emmie där vi snackade en del, bla om att vi borde åka på en kryssning snart. Så roligt när man kan se fram emot saker medan man pluggar, annars känns livet ganska trist hehe. 
 
I fredags var jag ju på Macklemore med Emmie, Agnes och Lejla! Och ååh så bra han var, really had the time of my life liksom! Han var så trevligt mot publiken och numrena var otroliga!  
Och i lördags kom Hatice hit och sedan åkte vi tillsammans med mamma och katten till skrubba. Vi hämtade Astri på vägen och lite senare kom Marika. Vi åt god mat, lyssnade på musik och spelade monopol. Det var en mysig kväll och sedan sov Hatice och jag på loftet och jag tycker det är så mysigt att sova där. 
 
 
Sedan har jag LONDON kvar att berätta om! Första resan utan vuxna och jag fick känna mig lite äldre. Det var verkligen en upplevelse kan jag säga! Det jobbiga/roliga började väl i samband med att vi klev in i sovsalen, otroligt trötta.. och hörde en massa snarkande och bara skådade manliga gamla ansikten. Vi trodde vi skulle dö av skratt en sekund så vi var tvungna att gå ut och prata om hur vi skulle hantera allt, med väskorna och så. Vi såg bara två lediga sängar också så jag och Wilma fick ligga och trängas i en 90säng hela natten... 
 
Men vi fick sömn ändå och var redo att röja Londons gator! Det blev en shoppingdag i Stratfords köpcentrum där vi både åt lunch och middag. Sedan på kvällen gick vi ut och kollade vad det fanns runtomkring. Orkar inte rabbla upp allt noggrant om vad vi gjorde alla dagar men ja det blev såklart en del shopping! Vi åt frukost/lunch på Pizza Hut buffé två dagar vilket var väldigt gott och vi kunde hålla oss länge innan vi blev hungriga igen. En kväll drog vi till parken nere vid London Eye men det hände inte så mycket där så vi gick till en spelhall och körde lite olika spel. Lördagen blev väldigt lång eftersom vi skulle åka hem 6 på morgonen så därför stannade vi uppe enda till det så det var ganska så jobbigt. Så när man väl var hemma kändes det väldigt bra!
 
 
 
 
Nu ska jag snart äta middag, ta hand om er!
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Clara! Tack för att du delar med dig av saker som händer ditt liv. Härligt att det inte bara är skola för dig utan som du skriver också andra saker att se fram emot. Det är viktigt. Jag längtar verkligen till London men en resa dit får vänta till tidigast i vår. Hoppas att vi ses snart igen! KraMar

2013-10-09 @ 20:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0