Then I heard your voice as clear as day, and you told me I should concentrate.

Försöker plugga juridik men min mage är så elak så det är lite svårt att koncentrera mig. Så det fick bli lite paus med musik och då blev jag plötsligt sugen på att skriva lite här på bloggen. Har känt mig lite olustig de senaste dagarna, lite deppig på något sätt. Det kom bara över mig att det är så mycket som händer i mitt liv just nu, att massor fått mig så lycklig medan annat bara gjort mig rädd.

Men sedan tänker jag ett ögonblick att livet bara står still ju. Jag vet inte, känslor är inte alltid logiska, många gånger är de jävligt ologiska. Men livet är roligt, för det mesta skulle jag vilja säga. Vissa gånger känns det outhärdligt, som att det bästa bara skulle vara att ge upp och sluta känna, sluta känna allt det där vi kan känna. Sorg, ilska, irritation, glädje. Men det är just det vi gör, vi människor och det är något man helt enkelt får ta och finna sig i, när man är med i världens största spel- livet.

Vad jag tycker om att skriva och filosofera( kan man säga det? ) jag är väl ingen filosof men visst tycker jag om att tänka och spekulera kring saker som handlar om livets alla gåtor och allt annat som rör oss.

Jag ska nog börja skriva här oftare för nu känns det faktiskt skönare, när jag fått skriva av mig. Som om jag lättat på mina känslor. I alla fall en liten del av dem.

Nu avrundar jag nog här, även om jag skulle vilja skriva mer. Behöver ta ett bad för att förhoppningsvis lätta lite på mensvärken(varför har vi kvinnor drabbats av detta??) och sedan fortsätta med juridiken. Skönt att börja halv 12 imorgon. Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Clara! Va fint du delar med dig! Ser fram emot att fortsätta samtalet på tisdag! Viktiga frågor som varje människa bör ställa sig och som det finns många svar på. Ha det gott så länge och lycka till med juridiken!KraMar

2013-11-05 @ 21:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0