The very last day of 2013

Just nu sitter jag i soffan hos Eva och Mark i Miami. Eva är mammas barndomsvän och det är jättemysigt att bo här med dem tillsammans med deras två hundar, Sokrates och Neffie. 
 
Jag har haft internet hela tiden sedan vi kom ner hit, eller inte när vi varit ute såklart. Så jag har kunnat skriva här men det har ändå inte blivit så, förrän nu. Nu på nyårsafton. Vi har i alla fall haft det jättemysigt här i Miami. Vi har åkt runt och sett en massa saker och varit på fina platser som jag inte kan alla namnen på så här i huvudet. Men vi var i Coconut Grove där de hade lite olika butiker och på en stor gata där var det band spelandes på vagnar som drogs efter bilarna. Vi har varit nere på Miami Beach men det var inte det bästa vädret så vi badade inte. Imorgon ska det bli rätt fint så då ska vi förhoppningsvis göra det. Vi har också gått i en fin park med hundarna där man kunde se ut över havet till andra sidan där det fanns massa fina byggnader. Och så har vi självklart shoppat en del också och ätit en massa god mat, på både restauranger och här hemma som Mark och Eva gjort. 
 
Eftersom det är sista dagen på 2013 skulle en årsresumé passa nu och den skulle kunna bli så himla lång men det känner jag att jag inte har tid med så jag tänkte göra en liten kortis.
 
2013 för mig har varit ett år med.. 
♥ många nya fina upplevelser 
♥ nya erfarenheter, både bra och dåliga skulle jag vilja säga men som alla givit mig lärdom. 
♥mysiga stunder med både vänner och familj. 
♥ roliga fester med vännerna, dock inte så många men hellre färre bra än en massa dåliga. 
♥tillfällen där jag träffat nya människor(kanske inte alltid slutat så bra men jag kan ändå se något positivt i det som varade) och kommit vissa närmare. 
♥ nya kunskaper. 
♥ en massa ny musik och låtar som Ride, Stay, Don't Wake Me Up och Safe and Sound kommer jag koppla till 2013. 
 
Ja, det där var bara i punktform och det finns så mycket mer att ta upp men det där tycker jag ändå räcker. Kort sagt, 2013, du har varit ett givande år♥ Och jag hoppas att 2014 kommer bli lika bra, om inte snäppet bättre. 
 
Här nere är det två videos som jag gjort, den första är som en liten årsresumé i snabbt tempo och den andra är i långsammare tempo med bilder här ifrån Miami. I efterhand såg jag att jag skrev lite fel eftersom jag skrev Miami 2013 part 1, nästa kommer ju bli 2014 haha så part 1 behövdes inte.
 
http://fgr.am/f/sOnfQor6Sb
 
http://fgr.am/f/vy1AjQrxk4
 
Nu ska jag äta lite frukost och sedan ska vi åka någonstans. Gott nytt år, ta hand om er! 
Ett litet collage med bilder när vi bara hade varit här några dagar. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Clara! Åh så kul att höra från dig! Det låter som om ni har det riktigt bra. Bildspelet gick väldigt fort så jag hoppas att det blir tillfälle att se lite närmare på bilderna samtidigt som du berättar lite om dem. Ha det fortsatt kanonbra och hälsa alla. GOTT NYTT ÅR! KraMar

2014-01-01 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0