Glad Midsommar!

Hej! Här sitter jag ensam och skriver. Christina(rumskompis) kommer nog snart, då får jag också låna laddaren till iphonen och kan också ladda in bilder jag tagit idag :) Både Christina och Raymond(mannen i huset kan man säga) har laddare så det är väldigt bra men just nu är ingen hemma för tillfället...

Nåja, dagen började med att köpa solskydd. Sedan gick jag till en klädesaffär i jakt efter sköna shorts eftersom dum som jag är, tog jag bara med mig jeansshorts! :s Så jag köpte två par shorts och även en söt jumpsuit. Efter det gick jag till beach club. Jag låg och solade ett tag först men sedan blev det väldigt varmt så då hoppade jag i vattnet, skönt!

Sedan vid kvart över tolv gick alla till bussen som skulle ta oss till skolan. Det tog ett bra tag innan bussen kom och då solen verkligen var stark, var det rätt jobbigt att stå och vänta. Men tillslut kom bussen och vi var så småningom vid skolan.

Lärarna hade inte bestämt grupper ännu då de ville se lite mer av vår engelska. Så vi läste texter och svarade på frågor och sedan gjorde vi ett litet grupparbete som vi sedan redovisade för de andra. Ja, så på måndag får man veta vilken grupp man hamnar i.

Senare ikväll ska vi typ spela fotboll men jag har inte sovit särskilt mycket då det även är väldigt varmt på nätterna. Orkar heller inte bli svettig igen så skippar det. Ett flertal andra tjejer ska inte heller gå, haha ledarna kommer tro att vi bara är allmänt lata.

Ja, det är ju midsommar idag och jag vet inte riktigt hur jag ska fira den. Blir väl i princip inget firande antar jag...
Förra sommaren var jag och mamma i Kina, jag tror vi precis hade kommit dit. Vi var båda väldigt trötta kommer jag ihåg så det blev inget firande då heller. Men några somrar innan det har jag varit på landet och verkligen firat midsommaren. Hihi saknar det lite, så skönt att sedan få ta det där lilla kvällsdoppet efteråt.
Ska försöka att ladda in bilderna senare, har ju ändå inget annat för mig. Inte vad jag vet nu i alla fall. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0