Golden Sunshine

Efter jullovet kommer det förändras en del i mina vardagar. Jag kommer börja gå på sånglektioner igen(det har behövts länge känner jag) så det känns verkligen bra! Jag ska också se till att ta mig iväg till mattecentrum minst en gång i veckan för att få både pedagogisk och professionell hjälp. Nej matte är inte lätt för mig och jag behöver därför all hjälp jag kan få. Sedan ska jag och Emmie på tisdagskvällar hjälpa personer som har svårt med svenskan. Det är ett volontärsarbete som röda korset har fixat där de som behöver hjälp och de som ska hjälpa träffas och pratar, pysslar och bakar tillsammans. Känns kul att kunna hjälpa till!

Utöver det kommer jag simma som vanligt och plugga. Jag kommer alltså ha mycket att göra i veckorna men det känns bra att vara aktiv. Självklart är det mysigt att bara vara hemma och se på någon bra film men det finns det ju också tid till ibland. 

Snart är det jul och julkänslan inom mig är stor och jag har börjat köpa julklappar och har kommit längre än halvvägs. Ska bli så mysigt med juletiden och jag längtar efter julafton! Men sedan efter nyår kan det gärna bli sommar igen❤

Nyår ska jag fira med mamma i Miami tillsammans med hennes barndomsvän och hennes man som vi ska bo hos. Jag är verkligen så såå taggad för USA! Det har varit mitt drömmål hur länge som helst och det känns galet att den drömmen snart slår in! New York kommer jag också få besöka, ååh❤

Mitt i all lycka så måste jag snart sluta skriva eftersom jag har plugg att ta itu med. Men om någon vill ha ett filmtips måste jag bara få tipsa om en film: Napola. Det är en tysk film som handlar om nazitiden och vi ser den på tyskan. Jag kunde dock inte hålla mig så jag kollade klart den igår, så sorglig och så bra!

Här kommer lite snöbilder, när kan snön tänkas komma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0