23 december

Nu är det bara en dag kvar till julafton eller bara tio minuter om man ska räkna med efter 00. Det ska i alla fall bli jättemysigt! Först ska jag fira med pappa och Charlie mfl hos farfar och Marie och sedan med mamma, Emma och morfar mfl hos min gudmor. Tycker julafton är så mysigt så ser verkligen fram emot imorgon :) 
 
Har haft en väldigt mysig helg. I fredags var det julavslutning och efter avslutningen åkte jag och Wilma till stan och satte oss på donken och åt. Sedan vid fyratiden åkte jag hem till pappa och hade fredagsmys med honom och Charlie. I lördags åkte jag till Hatice och åt både jättegod lunch och middag där! Hon hade en massa inlagda grönsaker så det åt vi en massa av, älskar sådant skulle kunna äta hur mycket som helst haha. Det var ett tag sedan vi umgicks utanför skolan så vi snackade om en massa och hade det mysigt. Det var också länge sedan jag träffade hennes familj så det var trevligt att träffa dem. Senare vid åttatiden åkte jag till Kista och träffade Emmie som ville köpa de sista julklapparna. Vid halvtio åkte vi hem till pappa, gjorde lite mackor och kollade ett avsnitt av paradisehotel, spelade bubble trouble och snackade om massa tills klockan var närmare fyra på morgonen. Vi vaknade ganska sent, låg kvar i sängen till ett. Vid halv tre åkte vi hem(jag till mamma) och där fixade jag i ordning lite saker och sedan vid halv sex åkte vi till Vapiano där Sybil och Sandra tagit bord till oss. Jag åt en jättegod pasta med spinat och scampi och sedan till efterrätt blev det jättegod panacotta. Det var jättetrevligt och vid åttatiden åkte vi hem till oss och hade lilla julafton och drack te. Jag fick pengar av Sybil och en massa fina nagellack av Sandra ♥
 
Och idag har jag fixat hemma och börjat förbereda mig inför USA som jag och mamma åker till på torsdag, så sjukt! Jag är sååå himla taggad! 
Vid fyratiden åkte jag in till stan och träffade Wilma. Vi hade bestämt att vi skulle äta på sushibuffé men av någon anledning var restaurangen stängd vilket var riktigt dåligt eftersom det inte stod något om det på deras hemsida... Men det ordnade sig, vi gick till en annan sushirestaurang där det var 2 tiobitarsrätter för 100 kr. Så vi tog en portion var och efter någon timme beställde vi in en till så det blev 20 bitar sushi för 100 kr, väärt. Vi drack en massa vatten, vi drack två kannor tillsammans haha! 
 
Ja, det är verkligen skönt med lov nu! Och jag är så glad att jag har så fina vänner och min älskade familj. Sådant gör mig lycklig, och snart är det julafton♥
 
Ha det så fint
Hatice och jag i lördags 
Pastan på Vapiano :) 
Alla fina nagellack från Sandra :) 
Mina ''julnaglar'' som jag målade idag 
 
Sushin med Wilma hihi
 
Bild från förra helgen på Mandela och mig 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0