nights like this I become afraid of the darkness in my heart hurricane

Hej! Innan jag började skriva de första bokstäverna av detta inlägg hade jag ställt frågan i mitt huvud: ''ska jag skriva ett ''vanligt'' inlägg om vad jag har och har haft för mig under dagarna eller ska jag skriva ett inlägg om känslor, funderingar, reflektioner?'' 
 
Har inte bestämt mig än, är sugen på att skriva av mig bara om massor av saker samtidigt som jag känner att nu när jag är här på Canarieöarna borde jag skriva om vad som hänt och så. Och nu har jag bestämt mig, jag gör så. Ett mer känslosamt inlägg får vänta ett tag. 
 
Så vad jag gör jag nu? Just nu sitter jag på soffan i vardagsrummet och de andra är också här men alla är upptagna med sina saker såsom att skriva på datorn eller läsa i en bok. Jag började lite smått på min vetenskapliga rapport, läste igenom fakta om Syrien och kom på min andra fråga tror jag. 
 
Idag har det varit en lugn dag, mycket blåsigt men solen kikade fram ett tag för någon timme sedan så då var det underbart att ligga på solstolen med en musikspelande mobil i handen. Vid halv elva tidigare idag åkte vi till stranden i Puerto Rico och det var ganska så fint väder ett tag men efter ca en halvtimme började moln skymma solen och kalla vindar svepte in. Så efter ett tag åkte vi hemåt och åt några mackor till lunch. 
 
Igår åkte vi tillbaka till köpcentret i Las Palmas då det inte var så fint väder i början av dagen. Köpte en bikini och lite andra småsaker. Vi var där i ca två timmar och sedan åkte vi hem och åt soppa och bläckfiskringar(som vi hoppades vara lökringar). Det var en relativt lugn dag igår också och solen tittade förbi lite snabbt då också så då blev det lite solning. På kvällen kollade vi på melodifestivalen och åt middag till det. Vid halv tio fick jag och Emmie för oss att ta ett kvällsdopp vilket Emmie senare skulle ångra haha(nej men hon tyckte det var väldigt kallt) men jag tyckte det var rätt så varmt så jag simmade runt i poolen ett tag. 
 
I förrgår åkte vi till ett ställe där de hade lite olika statyer och fina byggnader. Efter det åkte jag och Emmie Gokart vilket jag var lite skeptisk till i början. Inte så att jag tyckte det verkade tråkigt eller så men jag var lite rädd.. Men jag åkte ändå men oj vad jag fegade! Jag hade kunnat gasa mer men lite rädd som jag är tog jag det försiktigt. Efter det åkte vi hem, åt lunch och jag och Emmie gick ner till havet och badade och solade. Det blåste rätt så rejält och vågorna var stora vilket var roligt men lite läskigt! Blev nerdragen i vattnet vid två tillfällen vilket var lite obehagligt men som tur varade det bara några sekunder. På kvällen gick vi och åt middag på en kinarestaurang och de hade väldigt god glass till efterrätt.
 
Ja, denna söndag är ju inte slut än men jag tror inte att vi kommer göra något speciellt, bara ta det lugnt, äta och gå någon promenad. På tisdag åker jag och Emmie hem och på onsdag blir det skola..
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack för fin text! Håller tummarna för att det blir två soliga och fina dagar framöver! Ser fram emot att ses! KraMar

2013-03-03 @ 18:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0