If our love is tragedy why are you my remedy, if our love's insanity why are you my clarity

Hej! Hade tänkt att skriva ett inlägg igår men glömde bort det och när jag kom på det var jag för trött. Är dock rätt trött nu också, det är långa dagar med många nya intryck och det tar självklart energi.

Vi har gjort massor med saker under de här dagarna. I måndags träffade jag Alminas(tjejen jag bor hos) föräldrar och de är jätte trevliga. På kvällen träffades några från den svenska och några från den österrikiska gruppen och vi satt på en restaurang. Det blev ganska sent så jag var väldigt trött när jag behövde gå upp morgonen efter. De börjar åtta varje dag, slutar vid femtiden och har även skola på lördagar!

I tisdags var vi på några lektioner och det var helt okej, dock var det lite svårt att hänga med eftersom alla pratade snabbt. Efteråt gick vi på en tipsrunda med massor med frågor som skulle besvaras och det var inte det roligaste precis men vi fick se en del fina saker av Wien!

Igår var vi inte med på lektionerna, vi var istället vid Schönbrunns slott och det var fint och vi gick runt och lyssnade på flera små berättelser om slottet och personerna som bodde där. Efter det åt jag, Lejla, Agnes, Dilan och Rebecca Sushi buffe och jag var verkligen mätt efter det! Sedan gick vi till en nöjespark med gruppen och åkte ett Parishjul och det var väldigt fin utsikt därifrån. Därefter fick vi åka valfria attraktioner men jag åkte dock inget och vi var inte där så länge. Vi mötte upp österrikarna vid deras skola och Almina undrade om jag ville följa med till ett kafé men jag orkade inte det och Ingrid(som Lejla bor hos) skulle ha föreställning son slutade sent så det var helt okej att Lejla kunde komma med mig så vi pluggade lite och hade det trevligt och Lejla åt även middag här med familjen.

Idag var vi på flera lektioner och det var lite jobbigt men lite intressant också, att se hur lärarna och lektionerna skilde sig från Sveriges. Sedan åt vi lunch och efter det blev vi guidade runt i ett operahus och det var väldigt fint.

Sedan träffade jag Almina och vi gick hem, åt lite mellanmål och efter gick vi till en fin park där några spelade tennis och vi träffade några av hennes kompisar. Vi var bara där en halvtimme och vi kom precis hem, vi ska båda plugga lite och sedan ska vi äta sushi. Puss ha det så fint, får se om jag skriver något mer innan jag åker tillbaka till Sverige.

Vädret är i alla fall jättefint just nu och det gör så glad. Vårkänslor!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Tack Clara! Du skriver verkligen intressant och levande. Precis som om man var med själv. Bra bilder också. Att gå i skolan 8 - 17 låter jobbigt. Välkommen hem igen! KraMar

2013-04-11 @ 22:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0