Reflections

Först kan man ju sätta på denna fina låt innan man börjar läsa:
Livet har sina upp och nedgångar, främst i tonåren skulle jag vilja säga men vad vet jag egentligen?
Men det är i alla fall så mycket som händer anser jag, av min egen erfarenhet och det jag hört från mina kompisar. Vi blir förälskade, vi träffar nya människor, vi får nya kompisar, vi blir förkrossade, vi mister vissa vänner. Jag har haft de stunder då jag älskat livet och känt att allt står rätt till. Men bara någon timme senare kan det räcka med att jag får höra en dålig nyhet och jag känner bara att jag inte orkar mer. Men lyckligtvis har jag gjort det. What doesn't kill you makes you stronger. Det är faktiskt väldigt sant. Det som verkligen är jobbigt och man känner att man inte klarar av men ändå gör det, får en till en starkare person. Man har i alla fall tagit ett steg till att bli starkare.

Jag tror att många faktiskt är mycket starkare än vad de känner, eller vad de vågar känna. Många tvivlar så mycket på sig själva och vågar inte tro på att de faktiskt klarar det där. De klarar att springa den där km på bara 5 minuter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0