3 juli- Tisdag

Hejhej! 
Idag var det skola som vanligt- vi höll på med vårt projekt och sedan gjorde vi lite lekar. Vi delades upp i två grupper, alla skulle skriva en favoritfilm. En person i taget från en grupp skulle få en filmtitel av den andra gruppen, sedan ställa sig vid tavlan och rita saker om filmen, så att ens grupp skulle kunna lista ut vilken film det var. Min grupp vann hehe :) 
 
Idag kom två tjejer hit, Laura från Danmark och Jannica från Finland. De är jätte trevliga och vi har snackat massor med engelska så det är nice. 
 
Har för övrigt gått en hel del idag så det känns väldigt skönt nu i efterhand. Just i gåendet var det lite jobbigt ibland eftersom det varit ganska många uppförsbackar. 
 
Har tagit lite bilder både igår kväll och några idag, men Christina är inte här och hon har lagt laddaren någonstans som jag vet om. Raymond är heller inte hemma. Så förhoppningsvis kan jag ladda in bilderna senare ikväll. 
 
En sak jag lagt märke till mer och mer är att svenskar faktiskt kan ha en tendens att vara väldigt dryga. Ex. Ha svårt att lära känna andra och helt enkelt vara rätt så osociala. Tycker att det finns en hel del sådana i min grupp. Italienarna däremot är väldigt trevliga och öppna. I alla fall de jag snackat med. Vill inte dra alla över en kam men det är så jag känner. 
 
Ha en bra kväll, hörs!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tomas Cassel

Smile! Kan kanske vara lite så där med Svenskar, blyga kanske, eller uppfostrade för mycket individualistiskt. Jag tror på det där att ta hand om varann, liksom finnas till för andra, vi Svenskar är nog lite dåliga på det, inte du o jag förstås :)/ Kram

2012-07-05 @ 15:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0